Soundlogo

Voice-over & Stemacteur

Wat is een Soundlogo?

Voor meerdere klanten ben ik de stem in hun Soundlogo,  maar wat is een soundlogo eigenlijk?
Wikipedia legt het allemaal heel duidelijk uit:

Een audiologo kan het beste worden omschreven als een compact, meestal duidelijk te herkennen geluidsfragment, al of niet met een gezongen merknaam of slogan. Bij een audiologo (ook wel soundlogo genoemd) gaat het dus om een ‘auditief en / of muzikaal beeldmerk.

Voorbeelden van Soundlogo’s

Een aantal voorbeelden van soundlogo’s zie je hier, hier gaat het echt puur alleen om audio: muziek en geen spraak.

Verder vermeldt Wikipedia:

Een audiologo dat wat langer duurt, omdat het te horen is onder een voice-over of omdat het meer de structuur van een liedje heeft, wordt wel ‘corporate theme’ genoemd. Het is langer van duur, maar heeft wel dezelfde herkenbaarheid als een audiologo.

Als bedrijf wil je dat je soundlogo past bij bedrijf. Het is een onderdeel van je branding. Een soundlogo kan dan ook van alles uitstralen, net waar je voor kiest: Zakelijk, vertrouwd, gezelligheid, speels, stijlvol of juist heel goedkoop.

 

Net als een grafisch logo is de herkenbaarheid van een audiologo het meest belangrijke criterium. Daarom is het ook heel verstandig om je soundlogo in al je uitingen (Web, TV, RAdio, YouTube promo’s) terug te laten komen. Dan gaan de mensen het herkennen.

Een Soundlogo kan op meerdere manieren ingezet worden. In de video is het de ‘handtekening’ van de video: Je hoort het aan het slot en bij elke video die het bedrijf maakt, sluiten ze af met deze handtekening, het soundlogo. In dit geval is het met tekst. Maar een soundlogo kan ook alleen muziek zijn. Je kent ze wel, van die reclame

DEMO AANVRAGENBekijk Portfolio

Wat is een Soundlogo?

Voor meerdere klanten ben ik de stem in hun Soundlogo,  maar wat is een soundlogo eigenlijk?

Wikipedia legt het allemaal heel duidelijk uit:

Een audiologo kan het beste worden omschreven als een compact, meestal duidelijk te herkennen geluidsfragment, al of niet met een gezongen merknaam of slogan. Bij een audiologo (ook wel soundlogo genoemd) gaat het dus om een ‘auditief en / of muzikaal beeldmerk.

Een aantal voorbeelden van soundlogo’s zie je hier, hier gaat het echt puur alleen om audio: muziek en geen spraak.

Verder vermeldt Wikipedia:

Een audiologo dat wat langer duurt, omdat het te horen is onder een voice-over of omdat het meer de structuur van een liedje heeft, wordt wel ‘corporate theme’ genoemd. Het is langer van duur, maar heeft wel dezelfde herkenbaarheid als een audiologo.

Als bedrijf wil je dat je soundlogo past bij bedrijf. Het is een onderdeel van je branding. Een soundlogo kan dan ook van alles uitstralen, net waar je voor kiest: Zakelijk, vertrouwd, gezelligheid, speels, stijlvol of juist heel goedkoop.

 

Net als een grafisch logo is de herkenbaarheid van een audiologo het meest belangrijke criterium. Daarom is het ook heel verstandig om je soundlogo in al je uitingen (Web, TV, RAdio, YouTube promo’s) terug te laten komen. Dan gaan de mensen het herkennen.

Een Soundlogo kan op meerdere manieren ingezet worden. In de video is het de ‘handtekening’ van de video: Je hoort het aan het slot en bij elke video die het bedrijf maakt, sluiten ze af met deze handtekening, het soundlogo. In dit geval is het met tekst. Maar een soundlogo kan ook alleen muziek zijn. Je kent ze wel, van die reclam